Deze vragenlijst gaat over uw tevredenheid met de behandeling. Hierbij wil ik u uitnodigen om enkele vragen te beantwoorden over de behandeling die u ontvangen heeft in deze praktijk. Uw ervaring is van groot belang om in de toekomst de kwaliteit van zorg te kunnen behouden of verbeteren. Deze erkende vragenlijst bestaat uit 19 vragen en neemt ongeveer 5 minuten in beslag. U kunt steeds antwoord geven door het gewenste hokje aan te vinken. U kunt de vragen beantwoorden voor de periode waarbinnen uw behandeling heeft plaatsgevonden. Beantwoordt de lijst vraag voor vraag. Er zijn geen goede of foute antwoorden. Het is belangrijk dat u uw eigen ervaringen weergeeft. Alle gegevens zullen vertrouwelijk worden verwerkt. U mag uw naam invullen, zodat er eventueel persoonlijk met u op kan worden terug gekomen, of u kunt de vragenlijst anoniem invullen.
Let op: Vul uw e-mail adres alleen in, indien u dit formulier zelf ook wenst te ontvangen. Deze verzendwijze voldoet NIET aan de strenge privacywet AVG en vindt plaats op uw eigen risico.
BEJEGENING
De volgende vragen gaan over hoe de behandelaar met u omging tijdens de behandeling en over de mogelijkheden die u heeft gehad om zelf invloed uit te oefenen op de behandeling.
1. Neemt de behandelaar u serieus?
2. Legt uw behandelaar u dingen op een begrijpelijke manier uit?
3. Begrijpt uw behandelaar in voldoende mate wat uw klachten zijn?
VERVULLING HULPWENSEN
De volgende vragen gaan over of uw wensen tijdens de behandeling zijn meegenomen.
4. Is/was de behandeling naar uw mening de juiste aanpak voor uw klachten?
5. Wordt/werd het behandelplan naar uw wens uitgevoerd?
BEREIKBAARHEID VAN DE BEHANDELAAR
De volgende vragen gaan over de bereikbaarheid van de behandelaar.
6. Is het een probleem om een afspraak met uw behandelaar snel te laten plaatsvinden?
7. Is het een probleem om uw behandelaar overdag tussen 9.00 en 17.00 uur telefonisch te bereiken?
INFORMATIEVOORZIENING
De volgende vragen gaan over de informatie die u van uw behandelaar/hulpverlener ontvangen hebt over uw behandeling.
8. Heeft u informatie gekregen over de behandelingsmogelijkheden die er voor uw klachten zijn?
9. Heeft u informatie gekregen over hoe u met uw klachten om kunt gaan?
10. Heeft u informatie gekregen over het resultaat dat u van de behandeling kunt verwachten?
KEUZEMOGELIJKHEDEN
De volgende vragen gaan over uw keuzemogelijkheden binnen de behandeling.
11. Heeft u informatie gekregen over andere vormen van behandeling of ondersteuning zoals zelfhulpprogramma’s, cliëntondersteuning, patiëntenverenigingen, E-hulp en alternatieve geneeswijzen?
12. Kunt u uw voorkeuren aangeven voor een bepaalde vorm van een behandeling?
13. Kunt u kiezen uit verschillende soorten behandelingen?
EVALUATIE
De volgende vragen gaan over hoe de behandeling tot nu toe is verlopen.
14. Zijn er samen met u doelen voor de behandeling geformuleerd?
15. Heeft u uw doelen dankzij de behandeling bereikt?
BEOORDELING
Deze vragen gaan over wat u in het algemeen van de praktijk/behandeling vindt.
16. Hoe waarschijnlijk is het dat u deze praktijk bij anderen, met dezelfde problematiek, aanbeveelt?
17. Welk cijfer geeft u aan de behandeling?
Een 0 betekent heel erg slecht. Een 10 betekent uitstekend.
OVER UZELF
Tot slot nog een tweetal vragen over uzelf.
18. Hoe zou u over het algemeen uw gezondheid noemen?
19. Wat is uw hoogst voltooide opleiding? (een opleiding afgerond met een diploma of getuigschrift)
Geen opleiding (lager onderwijs niet afgemaakt)Lager onderwijs (basisschool, speciaal basisonderwijs)Lager of voorbereidend beroepsonderwijs (zoals LTS, LEAO, LHNO, VMBO)Middelbaar algemeen voortgezet onderwijs (zoals MAVO, (M)ULO, MBO-kort, VMBO-t)Middelbaar beroepsonderwijs en beroepsbegeleidend onderwijs (zoals MBO-lang, MTS, MEAO, BOL, BBL, INAS)Hoger algemeen en voorbereidend wetenschappelijk onderwijs (zoals HAVO, VWO, Atheneum, Gymnasium, HBS, MMS)Hoger beroepsonderwijs (zoals HBO, HTS, HEAO, HBO-V, kandidaats wetenschappelijk onderwijs)Wetenschappelijk onderwijs (universiteit)